24 września

W latach liczę tylko samotność, a zakochania tylko w miesiącach. Nigdy nie przyzwyczaiłam się do twojej obecność podczas nocy. To były tylko miesiące, a sama śpię latami. Potrafisz to zrozumieć? Przyzwyczaiłam się do niej, to moja strefa komfortu. Nie jest dla mnie dobra, ale jest znajoma i bezpieczna. A ja, wbrew pozorom, nie lubię ryzyka. 

Zaczęłam czytać Biesy Dostojewskiego. (...) wciąż jeszcze miał złudzenie, że napisze jakieś wiekopomne dzieło, co dzień więc z największą powagą i zacięciem zasiadał za biurkiem. Później, już w drugiej połowie swej bytności tam, wszelki zapał szybko mu przeszedł, gdyż wywietrzało mu z głowy to, jak chciał ująć temat i co zamierzał powiedzieć, a komunałów nie miał zamiaru powtarzać. Po tym fragmencie czuję się trochę jak Stiepan Trofimowicz, tylko że ja to złudzenie dawno zatraciłam. Ale i tak siadam do pisania, ale nie po wiekopomne dzieło, a po przetrwanie. 

Kilka dni temu powiesiłam na ścianie w pokoju mapę Rumunii, tę z którą podróżowałam kilka lat temu po niej. Kraj architektów i kochanków ruin. Kraina zabliźnionych serc. Ale to nie tak, że tęsknię za tamtym latem. Nie, to nie tak. Powód prozaiczny - nie mogłam już patrzeć na tę pustą zieloną ścianę, a ta mapa drogowa leżała na regale pomiędzy książkami. Coś należało z nią zrobić. Albo pogrzebać, albo wykorzystać. Wybrałam to drugie. 
_____________________________________________________

100 faktów o mnie: (6) przestałam rosnąć w wieku 11 lat.
100 faktów o mnie: (7) mam 167 cm wzrostu, ale w dowodzie wpisałam 170.
100 faktów o mnie: (8) swój dowód osobisty odebrałam, z urzędu, 1 czerwca 2009 roku.